Jak vytvořit svatební harmonogram: Krok za krokem k dokonalému dni

Naplánovat dokonalou svatbu je snem každé nevěsty. Aby vše běželo jako po másle a nenastal žádný zádrhel. Pokud si přesně tohle přejete, pak je potřeba si připravit podrobný svatební harmonogram, který vám s tím pomůže. Víte ale, jak na to? Jaké jsou hlavní body a jak s časovým rozvrhem celého dne pracovat? Pokud ne, připravili jsme návod přesně pro vás. Každá svatba bude mít samozřejmě jiný časový průběh a tak odpověď na otázku, jak vytvořit svatební harmonogram, nemůže být jednotná. Držte se ale těchto hlavních kroků, abyste i vy měli při svatebním dni maximální klid.

Jakých 7 bodů se tedy u svatebního harmonogramu držet a jak může vypadat příklad harmonogramu pro den svatby:

  1. Začnetě s hlavními body svatebního dne
  2. Doplňte do harmonogramu bližší detaily!
  3. Nezapomeňte na časové rezervy
  4. Koordinace s dodavateli
  5. Udělejte přehledný dokument organizace svatby
  6. Příklady, jak může svatební harmonogram vypadat
  7. Vždy budťe připraveni na nečekané!

1.   Začněte s hlavními body svatebního dne

Prvním krokem k naplánování, abyste mohli naplánovat skvělý harmonogram svatby, jsou priority. Určete si hlavní body, bez kterých se nemůže svatba odehrát, nebo které si zkrátka přejete zrealizovat. A od těch se následně odrazte. Nejčastěji bude hlavním bodem samozřejmě obřad. V momentě, kdy víte, v kolik hodin má obřad být, tak můžete začít plánovat zbylé body celého dne. Pro někoho může být důležité například krájení dortu v přesný čas, nebo večerní zábava ve formě svatebního kvízu a podobně. Zkrátka a dobře – začněte plánovat nejdříve s co nejmenším počtem jednotlivých událostí a svatební harmonogram se vám začne postupně skládat před očima.

Příklad hlavních bodů svatebního harmonogramu:

  • Obřad: 14:00
  • Focení: 15:00
  • Krájení dortu: 16:00
  • Večeře: 18:00

2.   Doplňte do harmonogramu bližší detaily!

V momentě, kdy máte první body vašeho harmonogramu, tak můžete plánovat další kroky k hladkému průběhu svatebního dne. Doporučujeme si udělat svůj vlastní rozvrh dne, který bude sloužit vám samotným k organizaci svatebního dne. Musíte předem vědět, kolik času jednotlivé kroky zaberou a s tím začít celý „kouskovat“ na drobnější kroky. Pokud máte tu možnost, vyzkoušejte si vše nanečisto. To platí zejména třeba u svatebního líčení nevěsty a přípravy účesu. Pokud si myslíte, že vše bude trvat půl hodiny a ve svatební den zjistíte, že jste se o hodinu sekli, můžete mít zbytečně nervy na pochodu. Jak tedy mohou jednotlivé body přípravy vypadat?

Jakmile máte stanovené hlavní body, je čas začít přidávat detaily. To zahrnuje přípravu nevěsty a ženicha, příjezd hostů, předávání kytic a další drobné aktivity, které jsou součástí svatebního dne.

Příklad podrobných aktivit:

  • 8:00 – 10:00: Kontrola posledních detailů na místě svatby
  • 9:00 – 10:00: Kontrola dekorací v místě svatby, kontrola aparatury a podobně
  • 10:00 – 11:00: Obvolání dodavatelů a ujištění se, že každý se vším počítá
  • 10:00 – 11:00: Příjezd květin a dekorace místa obřadu
  • 11:00 – 12:00: Fotografování nevěsty s družičkami
  • 12:00 – 13:00: Příjezd hostů a uvítací nápoje
  • 12:00 – 13:30: Příprava nevěsty
  • 13:00 – 13:00: Příprava ženicha
  • 14:00: Svatební obřad

3.   Nezapomeňte na časové rezervy

I když jsou všechny plány od toho, aby se dodržovaly, ne vždy se to povede. Právě proto byste měli už od začátku tvořit i časové rezervy, které vám umožní zůstat po celý den v klidu. Měli byste dopředu vědět, které kroky je možné buď vynechat, případně na koho je můžete delegovat, abyste vy sami mohli čas trávit jinou činností. Harmonogram svatby mohou narušit nejrůznější události. Může se jednat o nepřízeň počasí, nebo například zhoršenou dopravní situaci. Buďte proto na tyto možnosti připraveni!

4.   Koordinace s dodavateli

Svatbu opravdu jen těžko zvládnete naplánovat a realizovat úplně sami. Proto je důležitým bodem komunikace s dodavateli. Ti by měli samozřejmě s vašimi plány počítat a měli by přesně vědět, co se od nich očekává, ale není na škodu si předem vše ověřit. Proto doporučujeme zhruba týden před svatbou dodavatele (svatebního fotografa, DJe, floristku, catering a podobně) kontaktovat a ujistit se, že máte všichni stejné informace a vše odpovídá. V den svatby je poté lepší už volit případně volání či SMS. Možná si budete připadat lehce otravní, ale věřte tomu, že jsou na to všichni zvyklí a pochopí vás!

5.   Udělejte přehledný dokument organizace svatby

Abyste mohli předejít nervům a starostem, připravte si pro průběh svatby speciální dokument. Takový rozšířený svatební harmonogram. Ten by měl obsahovat nejenom časové informace o požadovaném průběhu celého dne, ale také kontaktní informace na jednotlivé dodavatele. A to ideálně telefonický kontakt, mailem už v den svatby nemusíte někoho dohnat! Tento dokument připravte v několika kopiích a ideálně ho rozdejte všem, kdo vám s přípravou svatby pomáhají. Místo toho, aby vás někdo naháněl a prosil o číslo na toho a toho konkrétního dodavatele, ho už jednoduše bude mít rovnou u sebe!

6.   Příklady, jak může svatební harmonogram vypadat

I když každá svatba má jiný průběh, nejčastěji je možné je rozdělit podle toho, kdy se koná obřad. Někdo preferuje, aby byl obřad co nejdříve v daném dni a abyste tak měli co nejvíce času si celou svatbu užít. Někdo jiný zase dává přednost tomu, že kratší svatba znamená sice méně času, ale zase vše můžete dělat intenzivněji. Přeci jen celodenní flám, což svatba určitě je, může leckoho unavit. Jakou variantu tedy zvolit?

Harmonogram na dopolední svatbu:

  • 8:00: Příprava nevěsty a ženicha
  • 9:00: Příjezd hostů
  • 10:00: Obřad
  • 12:00: Společné focení
  • 12:30: Oběd a hostina
  • 15:00: Krájení dortu
  • 16:00: Svatební hry
  • 18:00: Raut
  • 20:00: První tanec a následně volná zábava

Harmonogram na odpolední svatbu:

  • 12:00: Příprava nevěsty a ženicha
  • 13:00: Příjezd hostů a uvítací nápoje
  • 14:00: Obřad
  • 15:00: Společné focení
  • 16:00: Raut
  • 18:00: Svatební hry
  • 20:00: Řeči a přípitky
  • 21:00: První tanec a následně volná zábava

7.      Vždy budťe připraveni na nečekané!

I když to pochopitelně nechce žádná nevěsta slyšet, je potřeba to říct. Buďte vždy mentálně připraveni na to, že se něco pokazí. Že například upadne svatební dort, že nestihne dorazit květinová výzdoba, nebo že bude průtrž mračen přesně v momentě, kdy budete stát u oltáře. Všechny tyto nepříjemnosti jsou samozřejmě něco, co nikdo nechce. Ale zvládnete je. Vy jako pár a všichni společně. Vaším jediným úkolem je v takovém momentu nepropadat panice a zachovat chladnou hlavu! Pokud se vám to povede, bude to pro vás časem poměrně úsměvná historka.

A co říci závěrem? Kdo je připraven, není překvapen. Přesně k tomu harmonogram svatby slouží a měli byste si jej připravit. Stejně jako v životě, tak ani na svatbě nemusí vše běžet podle plánu. Často se to navíc nedá ovlivnit. Pokud ale budete mít jasný plán, jak postupovat, určitě vám vše půjde lépe, než bez něj. A právě proto byste svatební harmonogram měli mít a měli byste věnovat čas jeho přípravě!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *